Har du modtaget en sms, hvor der står, at du har en lækage eller et brud?
Hvorfor sender vi en SMS?
Du har fået en fjernaflæst måler installeret. Din fjernaflæste måler er koblet til et it-system, der registrerer store ændringer i vandforbruget.
Hvis din vandmåler ikke står stille, hverken når du sover eller er på arbejde, så har du med stor sandsynlighed en lækage.
En stor stigning i vandforbruget over en time, indikerer et brud, og så modtager du en alarm på sms.
Hvorfor får jeg en sms med alarm?
Du kan modtage to forskellige advarsler via vores alarmservice.
Den ene er ved brud, og den anden er ved lækage.
Brud: Du får en sms med en advarsel, hvis du har et vandforbrug på 500 liter på en time. Har du netop brugt store mængder vand, for eksempel ved at fylde et badebassin, vil det også udløse en alarm.
Lækage: Du får en besked om lækage, hvis din vandmåler ikke har stået stille i 24 timer.
Hvad gør jeg, hvis jeg har brud?
Har du et brud, er det vigtig, at du kontakter dit forsikringsselskab eller vvs-installatør med det samme.
Du kan læse mere om rørskader og brud her.
Hvad gør jeg, hvis jeg har en lækage?
Har du en lækage, skal du kontakte din vvs-installatør og lade ham finde årsagen.
Du kan læse mere om lækage her.
Må jeg selv lukke for stophanen, hvis jeg har en lækage eller brud?
Ja. Kender du din stophanes placering, må du meget gerne lukke for vandtilførslen.
Hvordan lukker jeg for min stophane?
Du skal bruge en T-nøgle eller evt. et topnøglesæt, hvis du skal lukke for din stophane. Ved du ikke, hvor din stophane er placeret så kontakt os, og så vejleder vi dig.
Åben for lemmen i din stophane og drej på ventilen. Bemærk der skal drejes flere omgange inden stophanen er lukket.
Er jeg tilmeldt alarmservice?
Ja, hvis har fået skiftet din måler til fjernaflæst måler.
Du kan læse om fjernaflæste målere her.